In de loop van de ondernemingsgeschiedenis zijn we gegroeid van producent en verkoper van hoogwaardige keramiekproducten tot een wereldwijd gerenommeerd lifestyle-merk. Totaalprojecten en hoge diversificatie zijn de sterkste punten in ons aanbod met de beide thema’s „ de badkamer uit één hand “ en „De compleet gedekte tafel“.
Onze onderneming is sinds 1987 een naamloze vennootschap en sinds 1990 ook een beursgenoteerde onderneming. Wereldwijd realiseren we op dit moment een jaaromzet van 743 miljoen euro (2011). Via eigen verkoopmaatschappijen en importeurs is ons assortiment in 125 landen wereldwijd vertegenwoordigd.
Villeroy & Boch, more than any other premium brand, is deeply rooted in European culture. And, as only such a great brand is capable of doing, it has managed to preserve its identity, at the same moving with the times.
Tradition, quality and authenticity: These are the classic Villeroy & Boch attributes which give consumers support and guidance. Innovative power, style and design: These are the values which inspire people and give them the freedom to design their homes according to their own individual taste.
‘The House of Villeroy & Boch’ sales concept makes it possible to experience the principle of the Villeroy & Boch complete brand in the store. Villeroy & Boch uses it to provide style guidelines and aesthetic stimuli for purchase decisions. Products are presented in an authentic, powerfully designed, true-to-life composition in realistic settings, such as bathrooms, kitchens or dining areas.
Representative stores for the Bathroom, Tableware and Tile Divisions make this concept accessible to consumers in so many cities all over the world – from Paris to Milan and Moscow, and beyond to Beijing, Mumbai, and Hyderabad.